Błonnika pokarmowego nie może zabraknąć

Błonnika pokarmowego nie może zabraknąć

15 stycznia 2017 Off By Ela

Błonnika pokarmowego nie może zabraknąćWielu lekarzy i dietetyków zwraca obecnie uwagę pacjentów na błonnik pokarmowy. Pełni on bowiem każdej diecie niezwykle ważną rolę. Nie powinno go nigdy zabraknąć i warto o tym pamiętać. Błonnik pokarmowy pełni przede wszystkim rolę oczyszczającą dla układu trawiennego. Dzięki niemu, można oczyścić jelita z resztek pokarmowych i złogów, jakie powstają. Poza tym, pomaga on pozbyć się również toksyn. Wskazany jest w przypadku osób odchudzających się i dbających o sylwetkę, ale również dla każdego człowieka, który chce być zdrowy i pełen sił.

Całą odporność czerpiemy przecież z naszych jelit. Poza tym, to dzięki nim, nasza cera jest zdrowa, a włosy piękne. Wiele osób zapomina o tym i szuka problemów gdzie indziej. Warto pamiętać o tym, aby każdego dnia zjadać porcję błonnika pokarmowego. Gdzie można go znaleźć? Przede wszystkim w naturalnych produktach. Sporo błonnika znajduje się w płatkach owsianych, które warto jadać każdego poranka. Poza tym, błonnik znajduje się też we wszystkich kaszach oraz w pieczywie, ale tylko tym z grubego przemiału, w którym znajdują się całe ziarna.

Gdzie znajduje się błonnik?

Błonnik można też znaleźć w wielu owocach, szczególnie tych, które mają błonki i skórki oraz warzywach. Najlepiej jadać je na surowo, ponieważ nie tracą wówczas swoich wartości odżywczych. Codziennie powinno się zjadać około pięciu porcji warzyw i owoców. Jeżeli sama dieta nie pomaga, można pokusić się o zakup naturalnego błonnika, na przykład jabłkowego w proszku. Dostępny jest on w aptekach oraz sklepach zielarskich i cieszy się obecnie dość sporym powodzeniem.

Gdzie można dodać błonnik?

Taki błonnik można dodawać do jogurtów i napojów. Najlepiej jednak jadać naturalne produkty, które same w sobie zawierają spore ilości błonnika. Ważne jest też wypijanie wówczas odpowiedniej ilości wody mineralnej niegazowanej i innych płynów. Pozwalają one bowiem na rozrzedzanie się treści kałowej i jej pozbycie się z jelit. Bardzo ważne jest dbanie o czystość i higienę jelit, ponieważ od nich zależy w naszym zdrowiu najwięcej. Wielu lekarzy zaleca więc spożywanie błonnika każdego dnia, najlepiej kilka razy dziennie dla osiągnięcia odpowiedniego efektu.